vineri, 11 aprilie 2014

Elisaveta Bagreana



IUBIRE 

Cine eşti tu, cel ce în cale-mi ieşi
Şi îmi alungi şi somnul din pleoape
Şi-mi frîngi pe buze zîmbetul? Şi ce
Minune s-a-ntîmplat că te zăresc
Şi-n vechile icoane afumate
Şi te aud şi-n ceasul meu tîrziu
Şi ca un hoţ îţi simt privirea?
E-o dezmierdare fiecare sunet
Pe care-l scoate glasul tău. Cumva
Eşti Diavolul?Arhanghelul? Răspunde!

Încrezătoare inima mea cîntă
Ca pasărea, numindu-te: Iubitul!
Şi îţi şoptesc, supusă fericirii
Ca Magdalena către Hrist, altdată:
- Ia-mi mîinile. Acestea sunt! Şi du-mă!

Traducere de Valentin Deşliu şi Victor Tulbure



AMORE

Chi sei tu, quel che stai davanti a me
E fai allontanare il mio sonno
E fai morire il sorriso sulle mie labbra? E che
Miracolo e succeso per vederti
Anche nelle vecchie icone affumicate
E ti sento nelle mie tarde ore
E come un ladro e il tuo sguardo?
E una carezza ogni suono
Che pronuncia la tua voce. Forse
Sei il Diavolo? L'Arcangelo? Rispondi!

Fiducioso, il mio cuore canta
Come l'uccello, chiamandoti: Amore!
E sto mormorando, soggetto alla felicita,
Come Magdalena a Criso, una volta:
- Prendi le mie mani. Sono queste!E portami via!



LOVE

Who are you, that who comes in my way
And sand away my sleep
And make die the smile on my lips? And what
A miracle has happened to see you
In the old smoked icons too
And hear you in my late hours
And your look is like a thief?
It is a caressing every sound
Uttered by your voice. Maybe
You are the Devil?The Archangel? Answer to me?

Confident, my heart is singing
Like a bird, calling you: Lover!
And I whisper, seized by happiness,
Like Magdalene once to Christ:
- Take my hands! Here they are!And carry me away!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...