vineri, 21 februarie 2014

Omar Khayyam




***

Vai! aseară-am spart de-o piatră vasu-albastru de faianţă!
Beat, făcui prostia asta să mă-mpiedic de o zdreanţă.
Amfora în graiu-i tainic m-a certat în şoapte line:
"Om am fost ca tine-odată! Amforă vei fi ca mine!"

Traducere de George Dan



***

Ahime! ieri sera ho rotto il vaso azzurro di piastrella!
Ero ubriaco e di esso mi son impanciato.
Con segreto bisbiglio l'anfora mi ha rimproverato:
"Anfaora sarai anche te! Una volta uomo anch'io sono stato!"



***

Poor me! last night the blue faience vessel I have broken!
I was drunk and I stumbled over it.
With a secret murmur the amphora reproved me:
"Once I was a man! One day an amphora you'll be too!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...