sâmbătă, 3 august 2013

Pablo Neruda




POEMUL I  ( TRUP DE FEMEIE)

Trup de femeie, coline albe, coapse albe,
eşti asemenea unei lumi, aşternută în supunere.
Trupul meu aspru, agrest, sapă în tine
şi face ca o sămînţă să răsară în adîncul pămîntului.

Am fost singur ca un tunel. Păsările au zburat din mine,
şi noaptea m-a doborît cu invazia ei copleşitoare.
Să pot supravieţui, te-am pătruns ca o armă
ca o săgeată din arcul meu, sau o piatră din aruncătura mea.

Dar vremea răzbunării a apus, şi te iubesc!
Trup din piele, din muşchi, din lapte însetat şi ferm.
Şi cupele sînilor tăi! Şi ochii tăi plini de absenţă!
Şi rozele pubisului tău! Şi vocea ta tristă şi blajină!

Trupul femeii mele, voi continua să dăinui prin el.
Setea mea, eterna-mi năzuinţă, calea mea.
Ape negre se adună acolo unde setea eternă curge,
şi truda alături de ea, şi durerea fără de ţărm.

Traducere de Ionuţ Popa



IL POEMA I ( CORPO DI DONNA )

Corpo di donna, bianche colline, coscie bianche,
sei simile ad un mondo, sdraiata con ubbidienza.
Il mio corpo duro, agreste, scava in te
e fa che un seme spunti nel profondo della terra.

Sono stato solo come un tunnel. Gli uccelli sono volati da me,
e la notte mi ha buttato giu con la sua invasione travolgente.
Per poter sopravvivere, ti ho penetrato come una arma,
come una freccia dal mio arco, o un sasso dal mio gettar.

Ma il tempo della vendetta e morto, e ti voglio bene!
Corpo di pelle, di muscoli, di latte assettato e duro.
E le coppe dei tuoi seni! E i tuoi occhi pieni di assenza!
E le rose del tuo pube!E la tua voce triste e buona!

Il corpo della mia donna, continuero a vivere attraverso esso.
La mia sete, la mia eterna speranza, la mia via.
Acque nere si radunano la dove la l'eterna sete scorre,
e la fatica acanto a lei, e il dolore senza riva.




POEM I ( WOMAN BODY)

Woman body, white hills,white thighs,
you are alike a world,obediently laying.
My rough body, agrest, digs in you
and make a seed to sprout in the depth of the earth.

I was lonely like a tunnel. The birds has flown from me,
and the night threw me down with its overwhelming invasion.
For surviving I have penetrated you like a weapon
like an arrow from my bow, or like a stone from my throwing.

But the time of revenge has passed, and I love you!
Body of skin, of muscles, of thirsty and firm milk.
And the cups of your breast! And your eyes full of absence!
And the roses of your pubis! And your sad and gentle voice!

My woman's body, I shall live through it.
My thirst, my unceasing hope, my way.
Black waters gather up there where the everlasting thirst flows,
and the toil together, and the shoreless pain.

Un comentariu:

  1. Buna/Salut , numele meu este Alexandru , un mic blogger si observ ca ai un blog/site superb .
    As dori daca se poate sa facem schimb de linkuri/bannerre asa ne promovam reciproc si astfel site-urile noastre vor evolua cat mai sus.
    Adresa blogului meu : www.buboal-photography.blogspot.ro . Astept un raspuns pe site-ul meu intr-un comentariu la o postare sau pe buboal_photography@yahoo.com. Va rog daca se poate ca va uit , ca sa va trec in lista mea de bloguri . Va multumesc
    As dori daca vrei sa imi dai un like la acesta pagina de facebook : www.facebook.com/buboal.photography .
    Like te rog la pagina .
    Multumesc !!!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...