sâmbătă, 4 februarie 2012

Juozas Macevicius


NU MĂ GÎNDESC NICIODATĂ

Nu mă gîndesc niciodată,
Cînd unuia mîna i-o-ntind,
Oare cît am de plată ?
N-o fi prea scump ? Încă nu,
N-am învăţat ochii să-mi plec
Şi să-l bat
Pe cel căzut,
Şi nici să-l judec
Pe osîndit.
Nu, nu mă-nduplec,
Lupt, lupt cumplit.
Cînd ceva nu-mi place,
Dulce nu pot încă
Zîmbi - şi pace !
Pentru mine viaţa
Nu-i un episod,
Nici balet şi nici
Vodevil nerod,
Poruncit de unul
Şi plătit de el.
Ca pe un gheţuş,
Prin viaţă trec oricînd.
Nu mă vînd,
Nici nu vînd.



I NEVER THINK

I never think
When I give my hand to somebody,
How much I have to pay ?
Is it too expansive ? Not yet,
I didn't learn
To lower my eyes
And stroke
The fallen one,
neither judge
The condemned one.
No, I don't cede,
I am fighting,
I am fighting badly.
When I don't like something,
I can't yet
Smile sweetly !
Life to me
Isn't an episode,
Neither a ballet, nor
A stupid comedy,
Ordered by someone
And paied by him.
As on ice,through the life
I pass every time.
I don't sell myself,
Neither something I sell.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...